"ההפקעות יוצאות משתלמות מאוד לבעלים", אומרת עו"ד ענבל קנקה, הממונה על הליך הפקעות הנכסים בחברת נת"ע שאחראית על הקמת המטרו • בראיון לגלובס היא מספרת על המבצע הגדול מסוגו בתולדות המדינה והודפת טענות ללחצים פוליטיים • בונים את ישראל, פרויקט מיוחד
שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש • גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"
העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי • חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם
יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי • כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" • 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס
משרד התחבורה בוחן הקמת אי מלאכותי מ־40 מיליון מ"ק העפר שיפונו בחפירות המטרו • מומחים: הדרך למימוש המיזם רצופה קשיים, אך זה לא בלתי אפשרי • ומה קרה לתוכניות עבר?
משבר הגיוס הוא משבר המטרו: שניהם יחד הוא אותו כישלון תשתיות ענק, של התחבורה המקרטעת פה ושל יסודות המדינה המתפוררים אחרי 76 שנותיה • הסטטוס קוו מת. הגיע הזמן להיפרד מפתרונות הישראבלוף
עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד • כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול
לגלובס נודע כי לפי ההצעה, החברה תוביל את פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה, במקום נת"ע שהקימה את הקו האדום של הרכבת הקלה • לפי המתווה, רשות המטרו תהפוך ללא רלוונטית ועשויה אף להתבטל • בכך מממש ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, את האיום שהשמיע בשבוע שעבר בכנס התשתיות של גלובס
נציגי האוצר והמגזר העסקי עסקו בכנס התשתיות של גלובס בשאלה "מי יממן את פרויקט הענק" שמתוכנן בישראל, כאשר הגדול שבהם הוא מיזם המטרו • סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, התייחס גם לטענה של בעלי נכסים בסמוך לתוואי המטרו המתוכנן, שאמורים לשלם היטלי השבחה גבוהים כחלק מהתוכנית למימון הפרויקט
דיון סוער התפתח בפאנל שהתקיים בכנס התשתיות של גלובס • ינקי קוינט, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ומ"מ מנכ"ל רשות החברות, תקף את נת"ע ואת המשרד המנהל את קופת המדינה וטען: "כל שקל שיוצא לחברה ממשלתית מתעכב בגללם" • אושרת דוד מהאוצר ענתה לו: "הקמת חברה חדשה לא תעזור" • נת"ע: "דבריו של קוינט עולים כדי דיבה ופגיעה ישירה במאות עובדים" • וגם: מנכ"ל הרכבת מדבר על התוכניות העתידיות של החברה
המחסור בתשתיות מול הגידול הדמוגרפי פוגע משמעותית בפריון במשק הישראלי, כך אמר אליאב פולק, שותף עמית במקינזי ישראל, בכנס גלובס • לדבריו, יש הרבה הון פרטי שמחפש להיכנס לתחום בשנים האחרונות: "המשקיע המוסדי בחשיפה של כ־5% לתשתיות בתיק המניות"
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה, הבהיר בכנס התשתיות של גלובס: "המטרו הוא תשתית לאומית, וצריכה להיות לו חברה נפרדת" • על אגרת הגודש: "אנחנו חושבים שבעת הזו זה לא נכון להטיל אגרות על מי שנוסע מהדרום לכיוון המרכז"
אחרי הפסקה של כמעט עשרה חודשים, התחדשו הדיונים בתיקון בוועדת הפנים והגנת הסביבה – והם צפויים לכלול כמה סוגיות מורכבות בעלות השפעה רבה הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה • גלובס עושה סדר לקראת סדרת הדיונים בנושא
אמנם התכנון של המטרו מתקדם, אולם יזמים מזהירים שהיטל ההשבחה הגבוה שנקבע לפרויקטים בשטחים שמסביב לתחנות מהווה חסם לפעילות עסקית • לדבריהם, ניתוח של גיאוקרטוגרפיה מלמד שהתוצאות כבר נראות בשטח
השבוע פורסם המכרז לאיתור מחליף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק • זאת רק לאחר שיו"ר הדירקטוריון זומנה לשיחות "יישור" אצל שרת התחבורה • שמו של יהודה בר און, האיש שהוציא את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן לדרך ונחשב למנכ"ל דומיננטי, עלה כמועמד אפשרי להחליף בתפקיד את גליק
לאחר פרישתו של המועמד צחי דוד, כעת מסתמן מועמד חדש לתפקיד מנהל רשות המטרו • בענף מעריכים כי מי שימונה לתפקיד הוא אלכס דן, לשעבר המשנה למנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל משרד המודיעין
פרויקט המטרו של גוש דןהפקעות קרקע, פיצוייםהרכבת הקלהמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה