אובמה מברך: מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל - "נצחית"

נשיא ארה"ב שיגר איגרת ברכה לעם ישראל לרגל יום העצמאות ובו כתב כי "ישראל נשארה בת ברית אסטרטגית עיקרית של ארה"ב במזרח התיכון" ■ "אני בטוח שהיחסים המיוחדים שלנו רק יתחזקו בחודשים ובשנים הבאות"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שיגר איגרת ברכה לעם ישראל לרגל יום העצמאות ובו כתב כי "ישראל נשארה בת ברית אסטרטגית עיקרית של ארה"ב במזרח התיכון". הנשיא האמריקני הדגיש כי מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל - "נצחית".

"אני בטוח שהיחסים המיוחדים שלנו רק יתחזקו בחודשים ובשנים הבאות", אמר. אובמה הזכיר כי ארה"ב היתה למדינה הראשונה שהכירה בישראל - דקות אחרי שדוד בן-גוריון הכריז על עצמאותה.

"ביום הזה אנחנו מכבדים פעם נוספת את ההישגים יוצאי הדופן של העם בישראל והידידות העמוקה והנצחית שלו עם העם האמריקני. אני שולח את ברכותיי לנשיא פרס, לראש הממשלה נתניהו ולאזרחי ישראל לרגל האירוע המשמח הזה", כך חתם הנשיא את מכתבו.

אותו מסר העבירה שרת-החוץ של ארה"ב,הילארי קלינטון, לעם ישראל באיגרת וידיאו: "איחולים לישראל לרגל יום העצמאות ה-62! זו הזדמנות לחגוג את כל מה שישראל הצליחה לממש, ולאשש את העבותות שמלכדים יחדיו את שתי האומות שלנו - השותפות האסטרטגית, הערכים המשותפים שלנו והשאיפות שאנו חולקים".

"ב-1949, נדרש הנשיא טרומן ל-11 דקות בלבד כדי להכיר באומה החדשה שלכם. מאז, ארה"ב ניצבה תמיד לצידה של ישראל. מאז ביקורי הראשון בישראל, לפני כמעט 30 שנה, חזרתי לשם פעמים רבות ורכשתי ידידים רבים. ואני חולקת עימכם את הגאווה למראה הפרחת השממה, הכלכלה המשגשגת וארצכם הפורחת".

גם הילארי הדגישה: "יש לי מחויבות אישית עמוקה לישראל וכך גם לנשיא ארה"ב".