ניסוי במשאיות מונעות מימן יחל בישראל ברבעון השלישי של השנה

ישראל תהיה המדינה הראשונה מחוץ לאירופה שבה יפעלו משאיות מונעות מימן של יונדאי • ניסוי דומה התבצע בשווייץ ובגרמניה

משאיות המימן של יונדאי בטקס השקת הניסוי בשווייץ / צילום: Reuters, Hyundai Motor Co. courtesy / Latin America News Agency
משאיות המימן של יונדאי בטקס השקת הניסוי בשווייץ / צילום: Reuters, Hyundai Motor Co. courtesy / Latin America News Agency

ישראל צפויה להיות המדינה הראשונה שבה יפעלו משאיות מונעות מימן (תאי דלק) של יונדאי במסגרת ניסוי מחוץ לאירופה. על כך מסר בסמינר מקוון אדווארד לי, סגן נשיא בכיר בקונצרן יונדאי וראש חטיבת המשאיות.

בסמינר, שהתקיים על ידי קבוצת כלמוביל, יונדאי ומשרדי הממשלה העוסקים בקידום השימוש בתחליפי דלקים ירוקים, אמר לי כי "אנו רואים בישראל שוק חשוב עם מודעות סביבתית וטכנולוגית ועם מגוון תנאי דרך ואקלים, במסגרתם ייבחנו המשאיות החדשות". עוד ציין סגן הנשיא כי "ישראל משמשת עבורנו מודל למדינה עם רעיונות חדשניים ויצירתיים, שיכולים להשפיע על הטכנולוגיות של יונדאי והטמעתם בשווקים השונים. שילוב משאית המימן בכבישי ישראל היא דוגמה מצוינת לסינרגיה האפשרית ביננו".

לדבריו, תנאי הכביש המשתנים בישראל ומנעד הטמפרטורות מהווים אתר ניסוי מצוין לבחינת משאיות מימן. הוא הוסיף כי המהלך יתבצע בתיאום מלא עם משרדי הממשלה ועם מערכות הרגולציה בישראל. הפיילוט יתחיל במהלך הרבעון השלישי של 2021 כחלק מהמהלך האסטרטגי של הקונצרן לקדם את ההפצה של משאיות מונעות מימן. הניסוי בישראל מגיע לאחר ניסוי דומה שכבר החל בשווייץ עם 50 משאיות וניסוי בגרמניה.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה במשרד רה"מ, ציינה כי כמדינה המאמצת טכנולוגיות חדשות, אנו בעיצומה של מהפכה בנושא תחליפי דלקים שמטרתה העיקרית להוביל לעתיד נקי יותר. עוד ציינה ד"ר בונשטיין כי משרדי הממשלה הרלוונטיים עסוקים ממש בימים אלה בכ-50 פיילוטים, כחלק ממערך המחקר והפיתוח של אוניברסיטאות, חברות ישראליות ובינלאומית, המבקשות להיות חלק מהאקוסיסטם הטכנולוגי של ישראל.

יניב שיראזי, המנכ"ל החדש של קבוצת כלמוביל, ציין כי "כקבוצה, המכירה היטב את צרכי שוק הרכב בישראל, שמנו לנו למטרה, לעודד שימוש במנועים ידידותיים לסביבה ולתת מענה לציי משאיות, המחפשים חדשנות, הקטנת זיהום אויר ושמירה על הסביבה".