החברה הישראלית שפיתחה רכב מתקפל מתכננת הנפקה ברבעון השני

חברת סיטי-טרנספורמר הודיעה היום כי היא מתכוונת לצאת להנפקה לפי שווי של 450-600 מיליון שקל • החברה פיתחה רכב חשמלי קומפקטי שיכול לשנות את ממדיו

חברת סיטי-טרנספורמר, שמפתחת כלי רכב עירוניים סופר-קומפקטיים, הודיעה היום על כוונתה לצאת להנפקה בתחילת הרבעון השני של 2021 לפי שווי של 450-600 מיליון שקל. החברה, שהוקמה ב-2014, פיתחה רכב באורך 2.49 מטר וברוחב 1.4 מטר עם מבנה מיוחד, שניתן "לקפל" לרוחב של 1 מטר בלבד לצורך חנייה במקומות צרים. רוחב תא הנוסעים קבוע ואינו מושפע מקיפול הרכב. על פי נתוני החברה, הרכב יונע בהנעה חשמלית עם טווח של בין 120 ל-180 קילומטר, בכפוף לאופי השימוש, ויגיע למהירות מרבית של 90 קמ"ש.

על פי נתוני החברה, הרכב מסוגל לשאת נהג בוגר פלוס שני ילדים מאחור או מטען בנפח של עד 1,000 ליטר. מרכז הפיתוח של הרכב נמצא בישראל והייצור הסופי יתבצע בחו"ל, ייתכן שבסין. על פי דיווח החברה ברבעון השלישי בכוונתה לייצר מספר כלי לרכב לצורך קבלת אישור תקינה אירופאי בקטגוריית "קווארדסייקל", שמקלה על כניסה לשוק האירופאי אולם מגבילה את אפשרויות השימוש ברכב ביחס לרכב פרטי. החברה מעריכה כי ב-2022 היא תעבור לייצור סדרתי.