המועמדים לציר הכלכלי בוושינגטון: נציג בבנק העולמי ובוגר אגף תקציבים

ועדת האיתור המליצה לליברמן למנות את נוח הקר או יובב גביש לייצג את משרד האוצר הישראלי בארה"ב

שר האוצר אביגדור ליברמן. יבחר את הציר הכלכלי הבא / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שר האוצר אביגדור ליברמן. יבחר את הציר הכלכלי הבא / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת האיתור לתפקיד הציר הכלכלי בוושינגטון הגישה השבוע לשר האוצר אביגדור ליברמן המלצה על שני המועמדים הסופיים מטעמה: נוח הקר ויובב גביש. הקר שימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל רגולציה וראש חטיבת הסיבים האופטיים בפרטנר ולפני כן כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר והאחראי על משרד הביטחון. הקר זכור במסדרונות האוצר כמי שהיה מעורב בתקציב משרד הביטחון ב-2015, אז נטען כי שר האוצר לשעבר כחלון התקפל בפני דרישותיה של מערכת הביטחון. גביש הוא נציג ישראל בבנק העולמי ובעבר כיהן כסגן מנהל רשות החברות.

תפקיד הציר מוגדר באתר האוצר כך: "תפקיד הציר הוא לייצג את משרד האוצר, לשמר ולקדם את היחסים הכלכליים בין ישראל לבין ארה"ב ולייצר הזדמנויות להרחבת הפעילות הכלכלית בין המדינות, הן בקידום קשרי ישראל עם הממשל והמוסדות הבינלאומיים, והן בקידום יחסי ישראל עם הסקטור העסקי והקהילה היהודית בארה"ב". אלא שבפועל המינוי נתפס יותר כ"צ’ופר" למי שיזכה בו ופחות כתפקיד ביצועי.

המשך התיאור הרשמי של התפקיד מדגיש עד כמה הוא עמום. באתר נכתב כי התפקיד כולל "קיום דיאלוג כלכלי מתמשך עם עמיתים אמריקאים במגוון תחומים כמו שירותים פיננסים ומדיניות מעודדת צמיחה".

תיקון: בידיעה שפורסמה בעיתון צויין בטעות שמו של יובל גביש, המשנה למנכל בנק דיסקונט, כאחד המועמדים לתפקיד. אנו מתנצלים על הטעות