ישראלי על שער פורבס: אסף רפפורט כבר מגלגל מעל 200 מיליון דולר בשנה

רפפורט מככב על שער המגזין ששמור בדרך כלל ליזמים ולמנכ"לים הבכירים בארה"ב • וויז, החברה של רפפורט, מוקמה במקום ה-15 בדירוג 100 חברות הענן של פורבס • אך הכתבה במגזין העסקים מעלה גם שאלות על התנהלות החברה

אסף רפפורט. מנכ''ל וויז וממייסדיה / צילום: נתנאל טוביאס
אסף רפפורט. מנכ''ל וויז וממייסדיה / צילום: נתנאל טוביאס

מגזין העסקים האמריקאי פורבס בחר בישראלי אסף רפפורט, מנכ"ל וממייסדי חברת הסייבר לענן וויז (Wiz) עבור כתבת השער שלו. פניו של הישראלי, שנחשב גם לאחד הקולות הבולטים במחאה נגד החקיקה המשפטית מעטרות את שער המגזין היוקרתי , ששמור בדרך כלל ליזמים ולמנכ"לים הבכירים בארה"ב.

בדיקת גלובס | גוגל ואמזון השיקו את הענן הממשלתי לפני שנתיים - אבל הלקוחות לא באים
ניתוח | המניות קפצו בעשרות אחוזים מתחילת השנה: "הבועה שהתפוצצה" עושה סימנים של קאמבק
"לא מתכוונים לוותר על ישראל": וויקס עברה לראשונה לרווח תפעולי

בחודש שעבר הופיעה על שער הגליון מנכ"לית ענקית השבבים AMD ליסה סו ובחודש יוני הופיע אלכסנדר וואנג, מנכ"ל Scale AI, אחת החברות הצומחות בתעשיית הבינה המלאכותית היוצרת.  

בכתבה חשף רפפורט כי קצב ההכנסות השנתי (ARR) של WIZ עומד על כ-200 מיליון דולר - מה שטומן בחובו את האפשרות כי החברה תעקוף את הסכום בחודשים שנותרו עד סוף השנה. בזכות נתון זה הגיעה וויז למקום ה-15 בדירוג 100 חברות הענן של פורבס. וויז קפצה 67 מקומות ביחס לדירוג שלה בשנה שעברה, מה שסייע לעורכי המגזין לקבל את ההחלטה להקדיש את כתבת השער לישראלי. 

 זו לא הפעם הראשונה בה מככב ישראלי על שער המגזין. ב-2017 היה זה אדם נוימן - אז מנכ"ל WeWork הצומחת - שזכה לכתבת שער עם הכותרת "מסיבת 20 מיליארד הדולר". 

ביקורת על התנהלות האגרסיבית של וויז

תחת הכותרת "השוטר החדש של הבינה המלאכותית" מספר רפפורט לפורבס על החלטתו להוציא את הכסף המזומן של החברה מישראל ולהעבירו לארה"ב במחאה על יוזמות החקיקה של ממשלת נתניהו. באותו היום, כאשר וויז הודיעה על סבב גיוס רביעי שהעניק לחברה שווי של 10.3 מיליארד דולר, הגיעה אחזקתם בחברה של ארבעת המייסדים - רפפורט, ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק - למעל מיליארד דולר (10% ממניות החברה). "רפפורט הוא בכיר המנהלים בהייטק הישראלי, שהזדהה עם המחאה ומטרותיה ועם כמה מהאיגודים המקצועיים במדינה", כתב אלכס קונרד, מחבר הכתבה, שלא שכח להזכיר גם את הקרב המשפטי בינה ובין אורקה סקיוריטי, הסטארט-אפ הישראלי שתבע את וויז על העתקת קניין רוחני.

אחרי תיאור מפורט של ההצלחה העסקית של וויז, שהימרה על מגזר חברות הענק, וכיום נחשבת למובילת שוק ה-CNAP - אבטחת מידע של אפליקציות בפלטפורמות ענן כמו אלה של אמזון וגוגל - עובר פורבס גם לבקר את התנהלותה של וויז. על פי פורבס, תביעת הקניין הרוחני מצדה של אורקה הוגשה לאחר שאנשי המכירות של וויז טענו בפני לקוחות פוטנציאלים כי מתחרים - בהם אורקה - עלולים לחדול מלהתקיים.

במגזין היוקרתי גם מעלים שאלות בדבר ההתנהלות של וויז "באמצעות הקשר שלה לקרן סייברסטארטס ומשקיעים אחרים למנהלי מערכות מידע המהווים את בסיס הלקוחות שלה. הדבר מעלה פוטנציאל להתנגשות אינטרסים". על פי פורבס, קיימות טענות לכך שהחברה מציעה תמחור התחלתי נמוך שעולה במהירות לאחר מכן. על כך עונה רפפורט כי "אם מישהו חש שאנחנו אגרסיביים - זה לא מי שאנחנו ולא מייצג את הערכים שלנו. הלוואי והיו לי כל כך הרבה חברים שהייתי יכול להכניס מהם 200 מיליון דולר".

איש קרן Team8, נדב צפריר, גיבה את ההתנהלות של החברה ואומר לפורבס: "הם אולטרה-אגרסיביים ולא כולם אוהבים את זה. האם הם חייבים להתנהג כך? כן, זה חלק מהמשחק".