כל הדרכים לגבות את המידע בטלפון למקרה שהמכשיר ייגנב, יאבד או ייהרס

המכשיר הנייד כולל לא מעט מידע שכדאי לשמור עליו - מתמונות, דרך אנשי קשר, הקלטות, שיחות וואטסאפ ומידע באפליקציות • אילו אפשרויות גיבוי מציעה כל חברה, ומה העלויות

איך לא לאבד את המידע שלכם בסמארטפון / אילוסטרציה: Shutterstock
איך לא לאבד את המידע שלכם בסמארטפון / אילוסטרציה: Shutterstock

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

מהפכת הסמארטפונים הפכה את המכשיר הנייד לקריטי, הן בהיבטים מקצועיים והן בהיבטים אישיים. השימוש האינטנסיבי מוביל לכך שזורם בו מידע רב, וכדי להימנע מאובדן דאטה אם המכשיר נגנב, נאבד או נהרס, חשוב לגבות ולשמור עליו כמו שצריך.

סמארטפונים שישאירו לכם עודף מ־2,000 שקל
למה חשוב לחזק סיסמאות דווקא בזמן המלחמה?  

לא תמיד זה נמצא במודעות של כולם, אבל המכשיר הנייד כולל לא מעט מידע שכדאי לשמור עליו. מתמונות, דרך אנשי קשר, הקלטות, מסמכים, שיחות וואטסאפ ועד גיבוי של מידע באפליקציות שונות.

בשוק יש לא מעט אפשרויות לגיבוי המידע האישי במחשב ובסמארטפון, וכדאי להכיר אותן ואת התמחורים השונים. באופן טבעי, סוג הסמארטפון ככל הנראה יכתיב את שירות הענן שתבחרו בו, כיוון שזה יהיה השילוב האופטימלי במכשיר. ועדיין, כדאי להיות מודעים לאפשרויות השונות, מה גם שאפשר לגבות ביותר מדרך אחת בו־זמנית.

אפל iCloud+

משתמשי אפל יבחרו באופן טבעי בענן העצמאי שלה, ה־iCloud+. אפל מספקת ב"מתנה" למשתמשי מוצריה 5GB לשימוש בענן, אך מציעה להגדיל את שטח האחסון במספר מסלולים בתשלום. עבור 50 גיגה היא גובה 4 שקלים בחודש, עבור 200 גיגה - 12 שקל, עבור 2 טרה - 40 שקל, עבור 6 טרה בייט - 120 שקל, ועבור 12 טרה בייט - 240 שקל בחודש. אם תבחרו באחד המסלולים האלו, תקבלו פיצ'רים נוספים של אבטחה ופרטיות, וכן תוכלו להסתיר את כתובת המייל שלכם.

כדי לוודא שהמשתמשים עושים את הגיבוי דרכה, אפל דאגה שהתהליך יהיה משמעותית יותר פשוט. בהגדרות, לחצו על שמכם בראש העמוד ואז על iCloud, ובחרו בשורת הגיבוי. שם ניתן לסמן את המידע שתרצו לגבות - תמונות, סרטונים, מסמכים, אפליקציות, וגם וואטסאפ, שכה חשוב לרבים. ניתן לבחור באפשרות של גיבוי אוטומטי כל כמה זמן.

גוגל Google One

בדומה לאפל, גם גוגל תהפוך את חייכם למשמעותית הרבה יותר קלים, אם יש לכם מכשיר אנדרואיד ותשתמשו בשירותי הגיבוי שלה, Google One.

לכל חשבון גוגל חדש מוקצים 15GB במתנה, שיכולים להיגמר די במהירות. לכן, גוגל מציעה שלושה מסלולים נוספים: בסיסי של 100 גיגה ב־80 שקל לשנה, סטנדרטי של 200 גיגה ב־120 שקל לשנה ופרימיום של 2 טרה בייט ב־390 שקל לשנה.

בכל אחד מהמסלולים, כולל במסלול החינמי, יש גישה לאפליקציות ה־Workspace, שירותי דרייב כמו דוקס, סליידס ועוד. מי שבוחר במסלולים בתשלום, יכול לקבל תמיכה ישירה ממומחי גוגל, תכונות עריכה נוספות בגוגל תמונות, פיצ'רים של אבטחה ופרטיות. ואפשרות לשתף את שטח האחסון עם 5 אנשים (למעשה, כלל החברות מאפשרת לשתף את שטח האחסון עם מספר משתנה של אנשים נוספים, מה שמאפשר להתחלק בהוצאות).

גם כאן, התהליך מאוד פשוט. כדי שהתמונות והסרטונים שלכם יישמרו, עליכם להפעיל את הגיבוי בגוגל תמונות. אבל כדי לגבות את כל המכשיר, יש להיכנס לאפליקציית Google One, לבחור באחסון, גיבוי המכשיר, ולהגדיר את גיבוי הנתונים כדי להפעיל את הגיבוי האוטומטי. אפשר גם ללכת על אפשרות ידנית: בחרו בהגדרות המכשיר במערכת, גיבוי, ו"גיבוי עכשיו".

מיקרוסופט One Drive

לא מעט אנשים משלמים למיקרוסופט על מוצרי האופיס שלה, כמו וורד, אקסל ופאוורפוינט, ואינם יודעים שהם מקבלים עם המסלול הזה שטח אחסון רב לשימוש. שימו לב: אי אפשר לרכוש ממיקרוסופט רק שירותי ענן, אלא בשילוב עם מוצרי האופיס.

מיקרוסופט מציעה ללקוחותיה מסלול חינם של 5 גיגה אחסון, ו־15 גיגה במייל באופן נפרד. בנוסף, היא מציעה שלושה מסלולים בתשלום: מנוי בסיסי של 100 שקל בשנה, עם 100 גיגה בייט אחסון. מנוי סטנדרטי Microsoft 365 Personal, במחיר 300 שקל בשנה תמורת שטח אחסון של 1 טרה בייט, גישה למוצרי Office השונים בגרסאות הפרימיום, והגנה על מכשירים באמצעות תוכנת האבטחה של מיקרוסופט. סטודנטים ותלמידים בתיכון יכולים לקבל בחינם את המסלול הזה למשך לימודיהם.

המסלול היקר ביותר הוא המסלול המשפחתי בעלות של 420 שקל בשנה, שיכול להתאים לשישה אנשים, שכל אחד מהם מקבל שטח אחסון של טרה וגם את כלל הפיצ'רים של מיקרוסופט לצרכן.

אם אתם כבר משלמים למיקרוסופט, אפשר להוריד את האפליקציה של One Drive למכשיר האנדרואיד או האייפון שלכם, ולגבות באופן אוטומטי את גלריית התמונות שלכם מבלי שהדבר יכביד על גיבוי האייפון ב־iCloud או ב־Google One.

איך עושים זאת? נכנסים לאפליקציית OneDrive, מקישים על תמונת החשבון, בוחרים את לשונית ההגדרות, ועל "העלאה ממצלמה". מסמנים את האפשרות להפעלה אוטומטית, ואפשר גם לבחור בגיבוי סרטונים. אם יש סרטונים וידיאו כבדים או שאתם רוצים להעלות תמונות רבות, כדאי לסמן את אפשרות "גיבוי לפני השינה", כדי להעלות אותם מהר יותר באמצעות האפליקציה.

Dropbox לעסקים וללקוחות פרטיים

שלוש החברות שצוינו עד כה הן הבולטות שפונות למשתמשים ומציעות להם לגבות מידע באמצעותן. אבל יש עוד אפשרויות שצריך להכיר, דוגמת DropBox.

למעשה, מדובר בשירותי אחסון בענן עבור עסקים ואנשים פרטיים. משתמש בודד, למשל, יכול לקבל גיבוי של עד 2 טרה בייט ב־10 דולר לחודש. זה כמובן דורש התעסקות נוספת סביב אפשרויות ההתאמה למכשיר האישי שלכם, בדומה למה שתצטרכו לעשות אם תבחרו במיקרוסופט. עם זאת, אם אתם מחפשים רק שירותי אחסון, בלי שום תוספת, הפתרון הזה יכול להתאים.

שורה תחתונה חשוב לגבות

לא מעט צרכנים מזלזלים בחשיבות של גיבוי הסמארטפונים, ולאחר מכן מצטערים כשהם מאבדים תמונות חשובות או מסמכים שהם שמרו במכשיר. הטרנספורמציה הדיגיטלית שעברנו בשנים האחרונות מאפשרת לקבל שירותים רבים שיכולים לסייע במסע הזה, ובכל החברות הם מגיעים עם מוצרי אבטחה שמגנים על המידע שלכם ומצפינים אותו, כך שקבוצות עוינות לא יוכלו לגשת אליו.

ההמלצה שלנו היא לבחון את הנכסים הדיגיטליים שלכם, ולמפות את הגיבוי שלהם בצורה היעילה ביותר. לאחר מכן, יש להבין כמה שטח אחסון אתם צריכים בפועל. לא כדאי להגזים סתם ולשלם יותר - משמע, אין סיבה לרכוש את המסלול היקר ביותר, כשצריכים מאות גיגה־בייט פחות.