עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים • החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI
רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

אנבידיה  הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), שפיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם. סכום הרכישה לא פורסם אך הוא מוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים.

ראיון | החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

מדובר באקזיט המספק החזר נאה למשקיעים, בתלות בשלב שבו השקיעו. ביחס לסבב הגיוס האחרון ממרץ 2022, אז גייסה החברה לפי שווי של 388 מיליון דולר בהובלת טייגר גלובל, מדובר בסך-הכול בעלייה של פי 1.75. עם זאת, המשקיעים הראשונים בחברה - ובפרט אס. קפיטל (S Capital) של חיים סדגר ואיה פטרבורג ו-TLV של רונה שגב ואיתן בק - יהנו מהחזר של פי כמה עשרות על השקעה שאינה עולה על מיליוני דולרים בודדים; חלקה של אס. קפיטל הוא הגבוה מבין כלל קרנות ההון סיכון בחברה, בצורה כזו שאף עשויה להחזיר את כלל הקרן אותה גייסה: 120 מיליון דולר לקרן השנייה שלה. גם אינסייט פרטנרס תייצר החזר סביר על השקעתה בחברה. בסך-הכול גייסה ראן איי. איי 118 מיליון דולר, מאז הקמתה ב-2018.

לטענת אנבידיה, פלטפורמת ראן איי.איי תספק למפתחי בינה מלאכותית ולצוותיהם ממשק מאוחד לניהול תשתיות מחשוב משותפות, וגישה מהירה וקלה יותר לניהול עומסי בינה מלאכותית מורכבים, המאפיינים, למשל, פעולות אימון של מודלים, וכן יכולת לאחד בין מעבדים גרפיים ולשתף את כח העיבוד שלהם, עבור ביצוע משימות נפרדות. למשל, ניתן יהיה לנהל שימוש בחלקיקי מעבדים ועד למספר מקבצים של מעבדים הפועלים באשכולות ("קלאסטרים") שונים.

אנבידיה תשלב את המוצר הישראלי בפלטפורמת הבינה המלאכותית כשירות שהיא מציעה עבור ספקיות ענן גדולות, כגון מיקרוסופט אז'ור ואמזון AWS, פלטפורמה המכונה DGX Cloud. אלה יוכלו להציען ללקוחותיהם, שעוסקים באימון מודלים בארגונים שונים.

צמד היזמים שעומד מאחורי Run:AI

בראיון שגלובס ערך בחודש שעבר עם יזמי החברה, עמרי גלר ורונן דר, הם סיפרו כיצד נפגשו לראשונה בזמן ששניהם היו דוקטורנטים להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב. שם גם "התאהבו" בפוטנציאל הגלום בבינה מלאכותית, שהייתה בין תחומי המחקר שלהם."אני אוהב להגיד כי שני אנשים בחיים שלי גרמו להם להיראות אחרת. הראשונה זאת אשתי והשני זה עמרי", אומר דר. הוא מספר כי "מן ההתחלה היה לנו כיף לעבוד יחדיו. אצל שנינו היה רצון להקים חברה, ואיכשהו הגורל הביא אותנו לזמן הנכון עם הרקע הנכון".

לדבריו, שתי החלטות עיקריות עומדות מאחורי הקמת החברה. ההחלטה לעבוד יחדיו וההחלטה להתמקד בבינה מלאכותית. "הבנו שזה לא סתם הייפ אלא טכנולוגיה שעומדת לשנות את העולם", מספר דר. גלר מוסיף כי "זה שוק עם הזדמנויות גדולות. שנינו מגיעים מרקע של חומרה, והבנו שהיא הולכת להוות חלק קריטי במערכות בינה מלאכותית. הצורך הזה רק יילך ויגדל".

שני היזמים מציינים כנקודת מפנה את התקופה שבה חברת אנבידיה השיקה את המעבדים הגרפיים שפיתחה לפני כשלושה עשורים, שהתאימו לפעילות אימון והפעלה של בינה מלאכותית. "הבנו שאנחנו רוכבים פה על משהו מאוד גדול ושהגל הזה לא יעצור".

"אנחנו החברה היחידה בעולם שיכולה ומאפשרת לחברות בינה מלאכותית לקבל הרבה יותר מתשתית הבינה המלאכותית שלהן. לקבל בהירות רבה יותר, ביצועים טובים ורבים יותר, והרבה יותר כוח מחשוב", מספרים השניים. "בנינו כלים שמאפשרים לצוותים של בינה מלאכותית, בין היתר לחוקרים ולמפתחים, לאמן ולהטמיע מודלים באפליקציות שלהם במהירות רבה יותר, כמו גם בקלות וביעילות רבה יותר".