חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות • שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

נתב''ג. השהיה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי
נתב''ג. השהיה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

מאז מתקפת הכטב"מים והטילים האיראנית, חברות התעופה הבינלאומיות החזירו את פעילותן לישראל בהדרגה, אולם חלקן עדיין מראות סימני היסוס. חברת התעופה ההולנדית KLM השהתה פעילות בישראל עקב המתקפה, ולאחר הפסקה של שבוע וחצי תנחת שוב טיסה של החברה בנתב"ג. יונייטד איירליינס הודיעה על השהיית הפעילות עד תחילת מאי, ואיזי ג'ט השהתה את פעילותה בארץ לכל עונת הקיץ, עד סוף חודש אוקטובר.

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?
איזי ג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: אילו קווים יושפעו במיוחד?
התחזית הפסימית של יו"ר אל על למחירי הטיסות: "הביקושים גדלו וההיצע מוגבל"

כעת שתי חברות תעופה נוספות מצטרפות ומשהות את פעילותן בישראל: אייר קנדה החליטה על ביטול הטיסות לישראל עד תחילת יולי, אחרי שהחזירה את טיסותיה לארץ רק בחודש האחרון, לראשונה מאז פרוץ המלחמה. אייר קנדה היא החברה היחידה שמפעילה כיום טיסות ישירות בקו תל אביב-טורונטו וטורונטו תל-אביב. בתקופה המקבילה אשתקד כמות הנוסעים בחברה עמדה על כ-17 אלף, שיעור של 0.79% מכלל הנוסעים בנתב"ג.

אייר קנדה לא לבד: גם חברת התעופה ההודית אייר אינדיה הסירה את הטיסות לישראל ממערכת ההזמנות שלה עד אמצע מאי. אייר אינדיה החזירה את טיסותיה לארץ בחודש מרץ האחרון ואף הודיעה כי תגביר את תדירות הטיסות שלה לישראל.