בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה • 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור
מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

המכרז הכי מסקרן בארץ נסגר: קרקע להקמת 528 דירות במתחם תע"ש השלום בכניסה לתל אביב נמכרה לחברות אקרו נדל"ן  וקטה גרופ תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום שעמד על 140 מיליון שקל. מדובר במחיר ממוצע של 1.34 מיליון שקל קרקע לדירה, נמוך בהרבה מהמחירים בשנות הריבית האפסית. 

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים
ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה
בלעדי | נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

אקרו נדל"ן תרכוש את המגרש לבניית 364 יח"ד תמורת 368 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח של 42 מיליון שקל. חברת קטה, בבעלות גיל קטה, תרכוש את המגרש להקמת 164 יח"ד תמורת 276 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח של 25 מיליון שקל. אקרו וקטה זכו במכרז מתוך 12 הצעות שהוגשו. המחיר ששילמה אקרו נמוך ב-47% ממחיר השומה של המדינה לקרקע שנמכרה, שעמד על 698 מיליון שקל. המחיר ששילמה קטה נמוך ב-12%, לעומת שומה של 315 מיליון שקל.

שני המתחמים ששווקו במכרז על שטח של כ-5 דונם מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית כחלק מתוכנית 'תע"ש השלום'. המתחמים הינם חלק ממתחם הכולל כ-1,097 יח"ד שבחלקן יוצעו כדירות קטנות בגודל של 50-70 מ"ר. תכנון הבינוי מאופיין במבני מגורים בני 7-9 קומות, בניינים בני 23 קומות בדפנות המתחם ומגדל בן 52 קומות בחלק הצפון מזרחי כאשר מסביב שטחים פתוחים ובמרכזו שטח ציבורי פתוח המתפרש על כ-5 דונם.

מתחם תע"ש השלום כולל 43 דונם התחומים בין דרך השלום, רחוב עליית הנוער ושכונת נחלת יצחק. במקום פעל בין השנים 1950-1997 מפעל "תע"ש מגן" שעסק בייצור נשק. עד שנת 1981 הוזרמו שפכים מהמפעל לבורות סופגים בקרקע ללא שום טיפול, מה שחייב עבודות נרחבות לטיהור הקרקע. בשנת 2020 נמכרה קרקע ראשונה במקום לחברת שיכון ובינוי לטובת הקמת כ-170 דירות להשכרה, תמורת יותר מ-200 מיליון שקל.

מרמ"י נמסר: "מדובר בהמשך הבעת אמון של יזמיות הנדל"ן בהיתכנות להקמת פרויקטים חדשים למגורים, מסחר ותעסוקה. נמשיך, יחד עם כל הגורמים עמם אנו עובדים בממשלה ובשלטון המקומי, לתכנן ולעצב בקפידה את מפת המגורים, התעסוקה והמסחר בכל רחבי הארץ, כך שתתאם את המאפיינים והצרכים של ציבור הולך וגדל בטווח הזמן הקרוב והרחוק".