שוק הרכב | בלעדי

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock
יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

עצירת היצוא מטורקיה לישראל ממשיכה להכות גלים בשוק הרכב. היום הודיעה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, ללקוחותיה כי "הגבלות הסחר בין ישראל לטורקיה צפויות להשפיע באופן ישיר ומיידי על אספקת מספר דגמי טויוטה שמיוצאים בטורקיה לישראל - טויוטה קורולה ו-CH-R. אנו מבצעים כעת מיפוי כלי הרכב אשר הגעתם לישראל צפויה להתאחר וזאת כדי להודיע ישירות ללקוחות הממתינים להם. נמשיך לעדכן".

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג
משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90 והחלופות שבוחנים היבואנים

במקביל, מדווחים בענף הליסינג כי החברה מגבילה הזמנות עתידיות לדגמים המיוצרים בטורקיה. מהחברה נמסר בתגובה כי "כל המלאי הקיים בישראל ברמת הגימור המיועדת לליסינג יימסר לחברות הליסינג כמתוכנן. עם זאת, החברה לא תוכל להיענות לכל הביקוש נוכח סיטואציית המלאי הקיים".

כלמוביל: "אי וודאות לגבי אספקות עתידיות" של רכבי יונדאי

גם חברת כלמוביל, שמייבאת מטורקיה דגמים של יונדאי ובהם I10, I20 ו"באיון" הודיעה היום ללקוחות המסחריים שלה כי "בימים האחרונים קיימת אי וודאות רבה ביחס ליבוא מטורקיה וכתוצאה מכך אי וודאות לגבי אספקות עתידיות. כצעד מונע פרואקטיבי, הוחלט בשלב זה להשהות את ההזמנות לדגמים אלה. אנו שוקדים בשיתוף היצרן על מציאת פתרונות לאספקה".

בנוסף צופים בענף עיכובים גם באספקה של חלפים לרכב, שמיוצרים בטורקיה, ובהם גם צמיגים ורכיבים אחרים. על פי נתוני משרד הסחר בטורקיה ב-2022 יוצאו לישראל חלפים לרכב בהיקף משמעותי של כ-168 מיליון דולר. לשם השוואה באותה שנה יוצאו מטורקיה כלי רכב מוגמרים בהיקף כספי של כ-393 מיליון דולר. בנוסף צפויים עיכובים נוספים באספקת אוטובוסים, משאיות כבדות ונגררים