עסק ישראלי

"המנות של השף הבריא". מותאמות אישית ללקוח / צילום: אלכס ויניקוב, נובה מדיה

המשבר פגע בחברת ההסעדה, כיצד היא שדרגה את עצמה?

"המנות של השף הבריא". מותאמות אישית ללקוח / צילום: אלכס ויניקוב, נובה מדיה
עם פרוץ משבר הקורונה, חברת "השף הבריא", המספקת ארוחות ללקוחות קבועים, זיהתה את הצורך בהרחבת הפעילות ברשת ● במסגרת פרויקט "עסק ישראלי" של גלובס ובנק הפועלים, שגיא שוורץ מנהל החברה נפגש לתהליך יעוץ והכוונה עם יהודית גלקופף-פורת מהפועלים - בשאיפה להגדיל מעגל את הלקוחות
28.06.2020 | דבורה פישמן

יהודית גלקופף-פורת, מנהלת קשרי לקוחות, חטיבה עסקית, בנק הפועלים / צילום: בנק הפועלים
 יהודית גלקופף-פורת, מנהלת קשרי לקוחות, חטיבה עסקית, בנק הפועלים / צילום: בנק הפועלים

הכתבה בשיתוף בנק הפועלים

פרויקט "עסק ישראלי" של גלובס ובחסות בנק הפועלים, נועד לסייע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה ולחזק אותם בעת החזרה לשגרה. עשרות מומחים ויועצים מהשורה הראשונה בתחומי דיגיטל, שיווק ופיננסים, נרתמו כדי להעניק ייעוץ, ליווי ולהקנות ארגז כלים מקצועי לבעלי העסקים, ללא עלות. העסקים הנבחרים זכו לארבע שעות יעוץ חינמיות. בנק הפועלים רתם למשימה עשרה יועצים מטעמו.

אחד העסקים שזכה לייעוץ ממומחי הבנק הוא "השף הבריא" מרמת גן. חברת ההסעדה המדוברת הוקמה ופועלת מאז שנת 2009 ומנהל אותה הדיאטן הקליני והשף המוסמך שגיא שוורץ (42).


בחודשים האחרונים, בצל משבר הקורונה, זיהו בחברה את הצורך העצום בארוחות מוכנות ואספקתם עד הבית - שזה ממילא תחום עיסוקם - אולם כעת החליטו כי נכון יהיה להגדיל את מעגל הלקוחות על ידי שדרוג של העסק.

שגיא שוורץ, "השף הבריא" / צילום: אלונה מילשקו
 שגיא שוורץ, "השף הבריא" / צילום: אלונה מילשקו

הארוחות של השף הבריא מיוצרות במפעל מזון בעל רישיון יצרן, מטעם משרד הבריאות ומצויד בתעודת כשרות של הרבנות. הן מורכבות ממנות בריאות התואמות את הצרכים התזונתיים של המזמינים ואת העדפותיהם הקולינריות. הלקוחות הפרטיים הקבועים הם מינויים מרקע סוציואקונומי גבוה, שנהנים משירותי החברה לעתים אף יותר משלוש שנים והטיפול בהם מתבצע באופן שוטף.

תהליך ההזמנה בחברה עובד כך: הלקוחות נכנסים לאתר השף הבריא, מגדירים מטרות - ממלאים שאלון ראשוני חד פעמי, ומרכיבים ארוחות לדיאטה מהתפריט השבועי. "השף הבריא" מבשלים את המנות, ומתאימים אותן אישית לצרכים התזונתיים של המזמין. הארוחות מגיעות במשלוח מיוחד עד הבית. כל מה שנשאר ללקוח לעשות בעצם זה לחמם אותן וליהנות מהן.

שוורץ מספר כי עם תחילת משבר הקורונה, החליטו בחברה לחשב מסלול מחדש. עד כה, כאמור, הלקוחות נרשמו כמינויים, והזמינו ארוחות מוכנות לתקופה שנקבעה מראש, על פי תפריט ש"נתפר" במיוחד עבורם. כעת, מעוניינים בחברה לאפשר הזמנת ארוחות אונליין בזמינות מיידית לכל אחד - על פי תפריט כללי רחב, מתוך היצע קיים; על כן הם פנו ל"עסק ישראלי": "רצינו להרחיב את סל המוצרים שלנו כדי שנוכל לתת מענה ללקוחות נוספים והחלטנו לפתח מסגרת חדשה של הזמנת ארוחות מוכנות אונליין. הבנו שכדי שנוכל להקים את המערך החדש, עלינו למצוא משקיע, ושתהליך כזה לא נוכל לעבור ללא ייעוץ והכוונה".

תהליך הייעוץ

בעקבות הפנייה ל"עסק ישראלי", צוותה ל"שף הבריא" כמנחה יהודית גלקופף-פורת, מנהלת קשרי לקוחות בחטיבה העסקית של בנק הפועלים במרכז העסקים בחיפה. במפגש הראשון עימה הוצגה מצגת מרשימה מאוד של "השף הבריא", שאמורה לשמש לצורך מציאת משקיע לחברה. מאופן הצגתה אפשר היה להתרשם כי שוורץ הוא בעל ידע רב ותשוקה לעולם התזונה הבריאה ורואה חשיבות רבה בהעברת הידע בתחום, סוג של שליחות מבחינתו.
גלקופף-פורת, בחנה את המצגת ואת החומר נוסף שהוגש לה על החברה ואלה היו הערותיה:


1. המצגת כללה התייחסות מעמיקה מדי לעסק הקיים שעל פניו נראה שהגיע למודל שעובד טוב מאוד עבורו.

2. הבישול בעיקרו מבוצע על ידי קבלן משנה, התשלום מול הקבלן מבוצע על פי מנה. הבישול נעשה על ידי צוות מצומצם של שני אנשים והאספקה ללקוחות מתרחשת אחת בשבוע. רוב התפריטים כבר מפותחים, שינויים מבוצעים היטב, כך שלא נדרשת השקעה רבה בשוטף גם בנושא זה.

3. כאמור, הפוקוס במצגת הוא על העסק הוותיק, בעוד שלמעשה הרצון הוא לשווק ולקדם את היוזמה החדשה בתחום האונליין.

ההמלצות

על מנת להציא לפועל את יוזמת האונליין החדשה זקוקים אנשי "השף הבריא" למשקיע. על כן גלקופף-פורת בחרה להכין אותם, באופן אפקטיבי ומיטבי, להצגה מול משקיעים פוטנציאליים. בתוך כך נדרש ממנה לבצע מיקוד למצגת שיכלול את הפרטים הבאים:

1. הגדרת הבעיה - העדר פתרון זמין, נגיש ומותאם אישית לדיאטה - לירידה במשקל

2. הפתרון - יצירת תוכנית מיידית וקלה לביצוע לדיאטה - כולל תפריטים מותאמים ברורים מפורטים וחלקם אף מוסרטים.

3. הגדרת היקף ההשקעה הנדרש.

4. בניית תזרים מזומנים להחזר ההשקעה. 

5. דגש על ניסיון הלקוח והצוות שעומד מאחוריו.

שוורץ וגלקופף-פורת ליטשו יחדיו את תוכן המצגת ואת יכולות ההצגה של הראשון (תוך הבנה של הנושאים שיש להדגיש יותר או פחות). 

בנוסף, הוחלט כי לפגישה הבאה שתתקיים עם אנשי "השף הבריא" יוזמנו מספר משקיעים פוטנציאליים, כך תוענק להם הזדמנות לתרגל את יכולת ההצגה מול משקיעים בשוק, ואף לקבל פידבק מאנשי עסקים בתחומים שונים. כל זאת בתקווה שאולי אף תיווצר עסקה במהלך מפגש זה.

בשורה התחתונה, בחברת השף הבריא שבעי רצון ומשוכנעים שבעקבות התהליך תהיה פריצת דרך עם היוזמה החדשה. "התהליך בהחלט ממקד, עושה סדר במספרים והופך את הרעיון לתוכנית פעולה, שרוקמת עור וגידים", מסכם שוורץ.

© כל הזכויות שמורות לגלובס
יצירת קשר תקנון