הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה-קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% • המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

מדפי סופרמרקט / צילום: טלי בודנובסקי
מדפי סופרמרקט / צילום: טלי בודנובסקי

החברה המרכזית למשקאות, יצרנית קוקה-קולה, הודיעה על עליות מחירים במוצרי החלב של טרה, במוצרי המשקאות הממותקים והמוגזים ובמשקאות האלכוהול.

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי
אחרי פסח: גלידות נסטלה ומעדני יחיעם יתייקרו בעד 9%
שוקולד, קפה וגם צבעי שיער: דיפלומט הודיעה על העלאת מחירים

בעקבות העלאת מחיר של כ-4.5% במוצרי החלב שבפיקוח שתיכנס לתוקף מחר (ד'), גם מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2%. ההעלאה תיכנס לתוקף ב-19 במאי.

נזכיר כי משרד החקלאות הודיע מוקדם יותר החודש כי כחלק מהמנגנון האוטומטי לעדכון מחירי חלב וביצים, ייכנס לתוקפו ב-1 במאי עדכון במחירי מוצרי החלב: מחיר קרטון חלב 3%, שעמד עד כה על 6.81 שקלים, יעלה ב-30 אגורות ויעמוד על 7.11 שקלים. שמנת מתוקה 38% (250 מ"ל), שמחירה עמד על 7.07 שקלים, תעלה מעתה 7.39 שקלים; וגביע גבינה לבנה 5% יעלה 5.68 שקלים, במקום 5.43 שקלים.

גם המשקאות הממותקים ומשקאות אלכוהוליים יתייקרו בעוד שלושה שבועות בשיעור של כ-4.5%, בעקבות "עלייה מצטברת של תשומות המוצרים וכן עקב עליות מחירים של המוצרים המיובאים", כפי שכתבה החברה לקמעונאים. המשקאות המוגזים, ביניהם קוקה-קולה וזירו, יעלו בכ-4.5%, כמו גם משקאות הפיוז טי, פריגת ונביעות. בירות קרלסברג וגינס יתייקרו גם הן בכ-4.5%, ובבירות כמו ווינשטאפן ואסטריאה תחול עליית מחירים של 2%.

בחודש מאי שעבר, לאחר העלאת מחירי החלב המפוקחים, הודיעו טרה, תנובה, שטראוס ומחלבות גד על העלאות מחירים במוצרים המפוקחים והלא מפוקחים. ניתן לשער כי בקרוב יצטרפו חברות נוספות לגל העלאות המחירים הנוכחי.