שופרסל | בלעדי

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר • רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock
סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי שחזרו מחופשת חג הפסח, כ-100 מעובדי שופרסל  קיבלו הערב (ד') מייל עם מכתבי הזמנה לשימוע לפני פיטורים. לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם לאחר כניסתם של האחים יוסי ושלומי אמיר. 

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה
עזיבה שלישית בתוך חודש: המשנה למנכ"ל שופרסל הודיע על התפטרות
האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ניירות ערך: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

במייל לעובדים שזומנו לשימוע ושהגיע לידי גלובס נכתב כי שופרסל בוחנת את המשך או סיום ההעסקה בחברה "בשל הליך התייעלות אותו עוברת החברה". עוד צוין כי בהתאם למדיניות החברה, החל ממחר כבר לא יגיעו העובדים שקיבלו זימונים לשימוע, עד לקבלת החלטה סופית בעניינם. עוד צוין כי בגין תקופה זו השכר ישולם כרגיל, ולא ינוכו ימי חופש.

חשבונות המייל של העובדים שקיבלו זימונים לשימוע נחסמו, וכמו כן נחסמה גישתם למערכות המידע והמחשבים של החברה.

רק אתמול (ג') הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל, ניצן גולדברג, על עזיבתו את החברה. שעות מספר לאחר מכן הודיעו האחים אמיר, בעלי השליטה הטריים בשופרסל, על שורת מינויים, וציינו כי מדובר ב"היערכות ארגונית מחודשת וכתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בחברה". 

מהלכים שנויים במחלוקת 

האחים אמיר, לשעבר בעלי רשת המרכולים פרשמרקט (אותה מכרו לפז), השלימו בחודש שעבר מהלך בזק, בו רכשו 24.99% ממניות שופרסל מידי הגופים המוסדיים המחזיקים בה, תמורת 1.5 מיליארד שקל. מאז הם נפרדו מהיו"ר אברכהן ומהמנכ"ל וטרמן ומינו את עצמם למנכ"לים משותפים. כמו כן, האחים הודיעו על מינויו של פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בית החולים איכילוב, ליו"ר הקבוצה, במהלך שנוי במחלוקת שעורר את התנגדות משרד הבריאות, והכניסו שישה דירקטורים חדשים מטעמם למועצת המנהלים. 

מאז הגעתם לשופרסל מינו האחים אמיר מספר אנשים לתפקידי מפתח בחברה, ביניהם תום יונאי, ראש מטה המנכ"ל. בין המינויים עליהם הודיעו אתמול על מינויים של רו"ח אפרת בינשטוק ועו"ד יצחק כהן-יהונתן לתפקידי משנה למנכ"ל, רעות רפאלי כהן מונתה לסמנכ"לית משאבי אנוש של שופרסל, ואלה ברין מונתה לסמנכ"לית הסחר של הקבוצה במקומו של גולדברג - שתיהן עבדו עם האחים אמיר בימיהם כבעלי פרשמרקט.

משופרסל נמסר: "כחלק מתהליך התייעלות ולאחר בחינת הנושא הוחלט לבחון הפחתה במצבת עובדי מטה החברה".