אחרי שהפסיק את ההתקשרות בעקבות תלונות של לקוחות, אתר המשלוחים חוזר לעבוד עם דואר ישראל • מדובר בעיקר בחבילות שנשלחות ממדינות שונות ולא מבריטניה
בדואר ישראל מעריכים כי ב-2017 הוציאו הישראלים כ-13 מיליארד שקל על קניות מקוונות, זאת לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ב-2010 • 95% מהרכישות הם בסכומים של עד 75 דולר, ו-30% הם מוצרי ביגוד והנעלה
מכיוון שמדובר בחברה ממשלתית ולא בבנק רגיל, בנק הדואר מעניק כיום שירותים מסובסדים ובפריסה ארצית שאינה בהכרח כלכלית • לאחר הפרטת חברת דואר ישראל יצטרך הבנק להיפרד ככל הנראה משמו ועולה השאלה אם גם יוכל להמשיך למלא את תפקידו החברתי
הפרטת דואר ישראל אושרה ע"י ועדת השרים לענייני הפרטה • עפ"י המתווה שהציגה רשות החברות הממשלתיות, 20% ממניות חברת הדואר יוצעו למכרז פרטי לטובת משקיעים אסטרטגיים בארץ או בחו"ל
שלומי גבאי יעמוד בראש חטיבת השילוח וסחר חוץ, כחלק מהתוכנית האסטרטגית של הדואר לקדם נושאים אלה • בנוסף אישר הדיריקטוריון שני סמנ"כלים נוספים
(עדכון) - שר התקשורת דורש להכניס שינויים במתווה, רשות החברות דורשת לקיים את הדיון • כפי שנחשף ב"גלובס", בשלב הראשון יונפקו 20% ממניות הדואר למשקיע אסטרטגי, ובשלב השני עוד 20% לציבור
בואו נעשה סדר בדברים: אמזון היא לא זו שמחליטה כיצד תגיע החבילה שרכשתם עד אליכם - האחראית האמיתית היא ספקית המשנה • לאחרונה, כפי שנחשף ב"גלובס", נפגשו נציגי אמזון עם חברת הלוקרים בוקסיט
ענקית הקמעונאות תיפגש עם Boxit הישראלית, ככל הנראה כדי לדון בהתייעלות מערך המשלוחים של החברה בישראל • לאחרונה לקוחות ישראלים החלו לקבל את שירות הלוקרים כאפשרות בחירה ודיווחו על קיצור משמעותי בזמני ההמתנה • דואר ישראל: "אנו מברכים על כל תחרות"
דוח נציבות פניות הציבור לשנת 2017: כ-900 תלונות הופנו נגד הדואר, ו-75% נמצאו כמוצדקות • נגד המוסד לביטוח לאומי התקבל מספר גדול יותר של תלונות, אולם רק 19% מתוכן הוגדרו מוצדקות
הסיבה: בדואר ישראל צפויים לייחד משאבים פרסומיים לא מבוטלים לקידום שירותי בנק הדואר, מה שעלול לשים בניגוד אינטרסים תקציב אחר של המשרד - בנק דיסקונט
הסיבה לכך היא כוונתו של דואר ישראל למקד את מאמצי השיווק בבנק הדואר, מה שיוצר ניגוד אינטרסים מול לקוח עוגן של מקאן - קבוצת בנק לאומי ומותג הבנק הדיגיטלי פפר
מקאן ת"א אחראי על הפרסום של פפר, הבנק הדיגיטלי של קבוצת לאומי, שמתחרה בשירותים הדיגיטליים של הדואר • בשלב הקריאייטיב במכרז הפרסום של הדואר יתמודדו המשרדים אדלר, גליקמן, יהושע, ראובני ושמעוני
הדואר העביר ברבעון הראשון 14.5 מיליון חבילות, לעומת 12.6 מיליון חבילות ברבעון המקביל • הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-29.7 מיליון שקל, לעומת הפסד של 700 אלף שקל ברבעון המקביל
הדואר יאפשר מתן שירותי מדיה ודיגיטל באמצעות חברות-בת • בין המשרדים שצפויים להתמודד: מקאן, אדלר, יהושע וגליקמן • היקף התקציב: כ-9 מיליון שקל
הדחייה מתרחשת יום לפני תאריך המועד המקורי, שהיה אמור להיות מחר • תקציב הפרסום של דואר ישראל, העומד על כ-9 מיליון שקל בשנה, מטופל ב-10 השנים האחרונות ע"י גליקמן-שמיר-סמסונוב
בג"ץדוד אמסלםהפרטהחברות ממשלתיותמיכל רוזנבויםמישאל וקניןמשרד התקשורתפיטוריםרשות החברות הממשלתיותשלמה קרעי