התוכניות שאושרו הן קו M1S (חלקו הדרומי של M1) וקו M3 • מנכ"ל נת"ע, חיים גליק: "מקווה שכלל הרשויות תתגייסנה למען הפרויקט, למרות המחלוקות" • מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "כעת המשימה מוטלת על גורמי הביצוע"
חודשים לפני ההשקה, בפתח "חצי שנה מאוד אינטנסיבית", מנהל הקו האדום, קרן זוהר, פורש - לדבריו בשל תחושת מיצוי • בראיון לגלובס הוא מבהיר כי לא מדובר בבריחה, וטוען כי ניתן להשיק את הקו עוד השנה, אבל רומז לעיכוב גם בקווים אחרים
כפי שנחשף באתר גלובס, הוות"ל אישר את בקשת משרד התחבורה ונת"ע לפיצול התוכנית להקמת קו M1 של המטרו • בשלב זה תוגש לאישור רק התוכנית הדרומית - שנגמרת בצומת גלילות ולא עוברת ביישובי השרון • במשרד התחבורה מכחישים כי הפיצול נעשה בעקבות לחץ של עיריות רעננה וכפר סבא
לגלובס נודע כי עיריות יישובי צפון השרון התנגדו לתוואי המטרו שיעבור בשטחן, וכעת משרד התחבורה מבקש לפצל את אישור המסלול כך שהחלק הדרומי של קו M1 יאושר כעת והחלק הצפוני בהמשך • פיצול התוכנית עלול לפגוע בעשרות אלפי תושבים ולגרום להם להמשיך להסתמך על רכבים פרטיים
המחירים בבנייני המגורים והמשרדים הסמוכים לקו האדום של הרכבת הקלה כבר עלו מאז תחילת העבודות, אבל בשוק מעריכים שבשתי הערים שבקצה הקו עוד יש לאן לעלות וכי שיפור הנגישות לאזורי תעסוקה יעודד את הנכונות להתגורר בשתי הערים
במקרה שאין כימיה בין יו"ר למנכ"ל, השניים עסוקים במאמץ להוריד זה את זה מהכיסא, לא פעם על חשבון החברה • הבעיה חמורה יותר במגזר הציבורי, שם ההשלכות פוגעות בכיס של כולנו
קרן זוהר, המשנה למנכ"ל נת"ע, פרש מתפקידו חצי שנה לפני המועד שבו מנכ"ל נת"ע התחייב שהקו האדום ברכבת הקלה יפעל • חלק מהגורמים בענף רואים בעזיבתו של המשנה למנכ"ל נת"ע הבעת אי אמון בהתחייבות החברה לאותו מועד
וגם: מקאן תל אביב זכה במכרז על תקציב הפרסום של נת"ע • אור לביא ימונה לסמנכ”ל קריאטיב במשרד הפרסום מנצ' • ו-TMF תטפל בתקציב המדיה של קבוצת קרסו
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, הודיע בוועידת הנדל"ן של גלובס כי "נפתח גם את תחנת קרליבך; הרכבת לא תיסע בשבת, כי זו החלטת הממשלה" • מנכ"ל נמל אשדוד, שיקו ז'אנה: "ישנה עלייה חסרת פרופורציה בעולם ההובלה הימית. זאת הסיבה ליוקר המחיה"
חברת הבקרה מתריעה על עיכוב של חודשים בפתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, שכבר נדחתה לנובמבר • לגלובס נודע כי נוסף לעיכובים בביצוע עבודות הגמר בתחנות, נת"ע מפגרת גם באבני הדרך שנקבעו להטמעת מערכת האיתות, החיונית להפעלה • בנת"ע שבים ומתחייבים כי הרכבת תיפתח לנוסעים בנובמבר 2022
חוק המטרו הוא רק דוגמה למגה פרויקטים בתחבורה שעתידים להיבנות, אך מדינת ישראל לא התמודדה מעולם עם פרויקטים סימולטניים בכאלו סדרי גודל • מה שכן ידוע הוא שצפוי מחסור עצום בכוח אדם מיומן לתכנון פרויקטים אלו
חברת מנרב החזקות הודיעה ב-2019 על זכייתה במכרז לביצוע עבודות הגמר בתחנות הקו האדום • מאוחר יותר רכשו את החברה האחים וייל שמחזיקים היום ב-5% ממנה • אלא שנוסף לחלקם בחברת ההחזקות, האחים וייל הם בעלי מניות בחברה שמנהלת ומפקחת על בניית התחנות התת קרקעיות של הרכבת הקלה בגוש דן
משרדי האוצר והתחבורה שלחו מכתב חריף למנכ"ל נת"ע, חיים גליק, שבו הם טוענים לאיחורים משמעותיים בהקמת הקווים של הרכבת הקלה • המכתב נחתם באיום מרומז: הקמת המטרו תילקח מידי נת"ע אם לא תעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו • מנת"ע נמסר כי "מרבית העיכובים המצוינים במכתב אינם בשליטת החברה"
לפי העתירה, שפיר בעלת זכויות ביותר מ-4 תחומי תשתית חיונית ובאמצעות 10 רישיונות וחוזים • לטענת העותרים, הקצאת הקו הכחול לשפיר בנוסף אליהם "תביא להעצמה משמעותית ומסוכנת של הריכוזיות הכלל-משקית של שפיר"
בניגוד להצהרות, לא יפעלו לפני 2027 • בנת"ע מקווים שהקבוצות הזוכות במכרז הענק יוכלו לצמצם את לוחות הזמנים • הקבוצה שנפסלה במכרז נערכת לעתירה שעלולה לגרום לעיכובים נוספים • גורמים בענף: הסינים נפסלו עקב לחץ אמריקאי
נת"ע הודיעה אתמול כי הקבוצה שמורכבת מאלקטרה, דן ואלסטום תבצע את השלב השני בפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה • אלקטרה מעריכה שבמשך 25 שנות הזיכיון - בהן 5 שנות הקמה - התמורה תעמוד על 9 מיליארד שקל
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהינקי קוינטמטרומיה ליקוורניקמירי רגבמשרד התחבורהרשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה