פרויקט המטרו של גוש דן

כתבות אחרונות

 
רחוב כצנלסון בגבעתיים/ צילום:  איל יצהר
בלעדי

מראשון לציון ועד גבעתיים: המטרו צפוי לעצור את הבנייה בעשרות מתחמים בגוש דן

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה תדון בשבוע הבא בהקפאה מיידית של בנייה ברדיוס של מאות מטרים סביב 32 תחנות המטרו ברחבי גוש דן • אלה האזורים שצפויים להיפגע

אריק מירובסקי 22.10.2020
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

דווקא עכשיו, חייבים לקדם את חוק המטרו

העברת חוק המטרו היא משימה לאומית והיא מחייבת יצירת מערכת איזונים ובלמים חדשה ברגולציה הקיימת בישראל בדמות אותו "חוק המטרו"

ערן כהן 06.10.2020
עבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר, גלובס

חוק המטרו מוכיח: הלקח מהרכבת הקלה לא נלמד

ההיסטוריה מוכיחה שכדי שפרויקט המטרו בגוש דן יצליח חייבים להעביר את ביצועו לחברות פרטיות, במיוחד בעת משבר הקורונה

עו"ד יהודה רוה 25.08.2020
תחנת המטרו - כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / צילום: נת"ע

מחירי השכירויות משנים כיוון ופרויקט המטרו מתקדם. כותרות הנדל"ן

ניתוח "גלובס" מלמד על מגמה יוצאת דופן בשוק השכירויות למגורים על רקע מגפת הקורונה • ויש גם נתונים ראשוניים שמלמדים על ירידת מחירי שכירות של משרדים • הקו הארוך ביותר של פרויקט הרכבת התחתית במטרופולין תל אביב הופקד, ומדוע גיא נרדי חושב שאסור למשכן את ההווה לטובת העתיד

גיא ליברמן 24.07.2020
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

הופקדה תוכנית קו המטרו M1; צפויות מאות התנגדויות

הקו הינו הארוך מבין שלושת קווי הרכבת התחתית • הוא מחבר בין רעננה וכפר סבא בצפון ועד לוד רמלה ולוד בדרום • עיריית כפר סבא, והמועצה האזורית דרום השרון, בגיבוי תושבים, מבקשים לשנות את מיקום מתחם התפעול של הקו

גיא נרדי 23.07.2020
פיתוח תשתיות עבור הקו הסגול של הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב בת"א / צילום: כדיה לוי

לא לתת לנת"ע לנהל לבדה את פרויקט התשתית הגדול בישראל

אסור שהלקחים שהפקנו בעלות של מיליארדים ושנים רבות ירדו לטמיון • חייבים לשנות את הדרך בה ייבנה מערך הסעת ההמונים בגוש דן, ולמנות לתחום פרויקטור-על, עם סמכויות ותקציבים ממשיים, כי איך להיכשל אנחנו יודעים יותר מדי טוב

גיא ליברמן 22.07.2020
עבודות על תחנת קרליבך של הרכבת הקלה / צילום: איל יצהר, גלובס

הקורונה היא רק תירוץ לכשלים של נת"ע ומשרד התחבורה בפרויקט הרכבת הקלה

הדיון בוועדת הכלכלה בדחיית הפעלת הקו האדום ובבקשה להגדיל את התקציב לא הגיע בהפתעה • נוח להאשים את הקורונה, אך "נמל המפרץ" צפוי לעבור בשנה הבאה למפעילה הסינית במועד וללא עיכובים

דובי בן גדליהו 22.07.2020
דסק הנדל"ן / צילום: שאטרסטוק

145 ק"מ פסי רכבת בגוש דן, ואתם לא שמעתם על זה

לפני למעלה מחודש הופקדו התוכניות של שניים מתוך שלושת קווי הרכבת התחתית (המטרו) בגוש דן • פרויקט התשתית הענק, בדגש על המימון שלו, כלול בתזכיר חוק ההסדרים • אך אנחנו יודעים ממש מעט על הפרויקט שעומד לשנות לנו את החיים, ואת מחיר הדירה • הצטרפו ללייב

גיא ליברמן 09.07.2020
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

השלטים הקטנים שמסתירים תוכנית ענק: חודש נותר להתנגדויות לקו המטרו M3

בלי שקיפות, בלי יידוע מסודר של הציבור: 4 באוגוסט הוא התאריך האחרון להגיש התנגדות לשניים מהקווים בתוכנית הרכבת התת-קרקעית של גוש דן • בנת"ע פרסמו את התוכניות לפי החוק, אולם ספק אם התושבים שחלפו ליד השלטים התקניים הבינו מה סדר הגודל של הפרויקט

גיא נרדי 05.07.2020
מנהרה של הקו האדום בתל אביב / צילום: שלומי יוסף, גלובס

המטרו של גוש דן עוד לא יצא לדרך אבל שתי חברות ממשלתיות כבר מתקוטטות עליו

חברת נתיבי ישראל מגייסת את תמיכת שרי האוצר והתחבורה בניסיונה להשתלט על פרויקט המטרו, שלפי חוק ההסדרים ימסר לאחריות חברת נת"ע • לאחרונה התייקר פרויקט מחלפים גדול שמבצעת נת"י בדרום בכחצי מיליארד שקל

עמירם ברקת 29.06.2020
מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר / צילום: ענבל מרמרי

המחיר הבלתי נתפס של המטרו עלול להכפיל את עצמו

"המטרו" עדיין לא לא אומר הרבה לציבור • אבל הוא בדרך, ולתושבי גוש דן כדאי להפנים את המשמעויות של הפרויקט המפלצתי הזה

עמירם ברקת 29.06.2020
תחנת המטרו / צילום: נת"ע
פרויקט המטרו של גוש דן | שאלות ותשובות

27 דקות מפתח תקווה לשדרות רוטשילד בתל אביב: המטרו של גוש דן יוצא מהתחנה

במינהל התכנון ממשיכים לקדם את התוכנית לבניית רכבת תחתית • בחוק ההסדרים מוצעים פרקים שאמורים לטפל בסוגיית זכויות בנייה, המיסוי והסרת החסמים לפרויקט שעלותו מוערכת ב-150 מיליארד שקל • מי יממן את הבנייה ומה יהיה בתחנות? • "גלובס" עושה סדר

גיא נרדי 29.06.2020
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר

מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?

האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות

עמירם ברקת 12.11.2018
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ

8 שנים בלי לקוחות: מי יפצה את בעלי העסקים בתוואי המטרו?

בתקציב העתק של המטרו (100-150 מיליארד שקל), שמקבל קדימות גבוהה במשרד האוצר, נושא הפיצוי לבעלי העסקים בתוואי העבודות לא נדון נכלל • הגישה של המדינה אומרת שבעלי הנדל"ן באזור העבודות ירוויחו ובגדול לאחר שיופעל המטרו, ערך נכסיהם יעלה באופן משמעותי - ולכן אין סיבה לפצותם

סוניה גורודיסקי 12.11.2018

"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"

חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"

עמירם ברקת 12.11.2018
פקקים/צילום:איל יצהר

פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה

לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון

עמירם ברקת וסוניה גורודיסקי 11.11.2018

   12345678910   

   נמצאו 160 כתבות   |   עמוד 10 מתוך 10